میزان ذخایر خونی کشور به ۹ روز رسید

عصر ایران سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 15:11
یکتاپرست گفت: ماه رمضان، سفرهای نوروزی و وقوع جنگ ممکن بود باعث کاهش ذخایر خونی شوند اما خوشبختانه میزان ذخایر خونی کشور 2‌.4 روز افزایش یافت و از 5.4 روز به حدود 9 روز رسید‌.

بابک‌ یکتاپرست، معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران، امروز در جلسه خیرین سلامت در وزارت بهداشت اظهار کرد: در ایام جنگ توانستیم مدیریت خوبی به لحاظ ذخایر خونی از طریق شبکه ملی خونرسانی داشته باشیم. برای این امر از سیاست مدیریت منطقه‌ای ذخایر خونی با نظارت ستاد مرکزی بهره بردیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در ایام جنگ باتوجه به استقبال خوب مردم از اهدای خون، ظرفیت خونگیری را به ویژه در استان‌های معین افزایش دادیم، در این راستا ساعات کاری مراکز انتقال خون را افزایش دادیم، همچنین تلاش کردیم با مدیریت ذخایر پلاسما و همچنین مدیریت منابع و تجهیزات و اقلام مصرفی برای مراکز، این ظرفیت را گسترش دهیم.

یکتاپرست گفت: ماه رمضان، سفرهای نوروزی و وقوع جنگ ممکن بود باعث کاهش ذخایر خونی شوند اما خوشبختانه میزان ذخایر خونی کشور 2‌.4 روز افزایش یافت و از 5.4 روز به حدود 9 روز رسید‌. به این معنا که اگر تمام پایگاه‌های اهدای خون تا 9 روز نیز دریافت خون نداشته باشند باز هم تمام فرآورده های خونی موردنیاز بیماران تامین می‌شود. همچنین آمار مراجعه اهداکنندگان 24 درصد افزایش پیدا کرد.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: در این ایام همچنین افزایش اهدای خون جوانان را شاهد بودیم به طوری که اهدای خون بار اول در کشور، 63.9 درصد رشد پیدا کرد و با آن که ساعات کاری مراکز افزایش یافته بود صف‌های طولانی اهدای خون در پایگاه‌های انتقال خون تشکیل شد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.