کوچ بهاره عشایر خوزستان شروع شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 31 فروردین 1405 - 10:45
اهواز - مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: برای کوچ بهاره عشایر در ۱۲ شهرستان عشایری استان تمهیدات لازم پیش‌بینی و اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوروز جمال‌پور پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفتگویی رسانه ای اظهار کرد: با آغاز فصل بهار، کوچ عشایر خوزستان به مناطق ییلاقی در حال انجام است و این کوچ طبق سنت سالانه از مسیر ایلراه‌ها و مناطق کوهستانی و مرتعی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در راستای تسهیل روند کوچ، اقدامات عمرانی و خدماتی از جمله مرمت ایلراه‌ها، تأمین آذوقه، سوخت و آبرسانی سیار برای خانوارهای عشایری انجام شده است تا مسیر جابه‌جایی عشایر بدون مشکل ادامه یابد.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز برای حفظ امنیت، سلامت دام‌ها و تأمین نیازهای عشایر در طول مسیر انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان با دارا بودن ۳۹ هزار خانوار عشایری، بزرگ‌ترین استان عشایری کشور است و نقش مهمی در تولید فرآورده‌های دامی و حفظ سنت‌های بومی ایفا می‌کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.