هشدار امارات به آمریکا: ذخیره دلار را پر کنید، در غیر اینصورت با یوان نفت می‌فروشم

خبرآنلاین دوشنبه 31 فروردین 1405 - 06:48
رسانه آمریکایی گزارش داد امارات متحده عربی در پی تبعات جنگ اخیر، گفت‌وگوهایی را با آمریکا برای دسترسی به منابع مالی اضطراری آغاز کرده و نسبت به فشارهای اقتصادی و ارزی ناشی از این درگیری ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد امارات متحده عربی مذاکراتی را با واشنگتن برای دریافت یک پشتوانه مالی در صورت تشدید پیامدهای جنگ آغاز کرده است.

بر اساس گزارش ایسنا، «خالد محمد بالاما» رئیس بانک مرکزی امارات در دیدارهایی با «اسکات بسنت» وزیر خزانه‌داری آمریکا و همچنین مقام‌های این وزارتخانه و فدرال رزرو در واشنگتن، پیشنهاد ایجاد یک خط تبادل ارزی را مطرح کرده است.

مقام‌های اماراتی در این گفت‌وگوها تأکید کرده‌اند که ممکن است به یک پشتوانه مالی نیاز پیدا کنند.

این گزارش می‌افزاید مقام‌های اماراتی همچنین به طرف آمریکایی اعلام کرده‌اند که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به ایران، این کشور را وارد یک درگیری پرهزینه کرده که پیامدهای آن ممکن است ادامه‌دار باشد.

به گفته منابع آگاه، امارات هشدار داده در صورت کمبود دلار، ممکن است به استفاده از ارزهایی مانند یوان چین برای فروش نفت و انجام مبادلات روی آورد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، چنین سناریویی می‌تواند تهدیدی ضمنی برای جایگاه دلار به‌عنوان ارز غالب جهانی، به‌ویژه در معاملات نفتی، محسوب شود.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.