کاهش فروش خودروسازان آلمانی در چین

دنیای اقتصاد دوشنبه 31 فروردین 1405 - 00:03
دنیای اقتصاد: افزایش قدرت خودروسازان چینی باعث شده فروش برندهای آلمانی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان با افت مواجه شود و این روند در سه‌ماه نخست سال نیز ادامه داشته است.به گزارش رویترز بر اساس داده‌های منتشرشده، فولکس‌واگن که سال‌ها جایگاه مسلطی در بازار چین داشت، در این دوره با کاهش ۱۵ درصدی فروش روبه‌رو شده است. این افت نشان‌دهنده از دست رفتن بخشی از سهم بازار این گروه در برابر رقبا است.

در بخش خودروهای لوکس نیز روند نزولی ادامه دارد. پورشه، یکی از برندهای زیرمجموعه فولکس‌واگن، با کاهش ۲۱ درصدی فروش در چین مواجه شده است. همچنین آئودی، دیگر برند مهم این گروه، ۱۲ درصد کاهش فروش را ثبت کرده است. مرسدس‌بنز نیز شرایط بهتری نداشته و گزارش‌ها از افت ۲۷ درصدی فروش در چین حکایت دارد. این کاهش در حالی رخ داده که این شرکت در حال بازنگری و به‌روزرسانی سبد محصولات خود در بازار چین است. BMW نیز در همین دوره با کاهش ۱۰ درصدی فروش در بازار چین مواجه شده است. در مجموع، چین که در سال‌های گذشته حدود یک‌سوم فروش جهانی خودروسازان آلمانی را تشکیل می‌داد، اکنون به بازاری تبدیل شده که رقابت در آن به‌طور جدی به ضرر برندهای سنتی اروپا تغییر کرده است. این شرکت‌ها در تلاش هستند با اصلاح محصولات و استراتژی‌های خود، بخشی از سهم از دست‌رفته را بازیابی کنند، اما فشار رقابتی از سوی خودروسازان چینی همچنان در حال افزایش است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.