تهدید سلامت گروه‌های حساس در پی ذرات معلق ناشی از آتش‌سوزی یونولیت

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 فروردین 1405 - 23:58
گنبد-مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت:ذرات معلق ناشی از آتش‌سوزی یونولیت، سلامت گروه‌های حساس را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر،قدیر حسن زاده شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران بر اهمیت رعایت هشدارهای بهداشتی تأکید و اظهار کرد: به دلیل انتشار گازها و ذرات معلق حاصل از سوختن مواد، شاخص آلودگی هوا در مناطق اطراف به سطح ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.

وی افزود: از شهروندان، به‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست می‌شود از حضور در فضای باز خودداری کنند و از باز کردن پنجره‌ها بپرهیزند.

حسن زاده اضافه کرد: حتی افراد سالم نیز ممکن است در معرض آلودگی هوا دچار عوارضی شوند، از جمله: تحریک چشم، بینی و گلو: سوزش، خارش و آبریزش چشم، گرفتگی یا آبریزش بینی، و گلودرد. سردرد و خستگی: ناشی از کاهش اکسیژن‌رسانی یا واکنش بدن به سموم. مشکلات تنفسی خفیف: سرفه، تنگی نفس خفیف، به‌ویژه هنگام فعالیت بدنی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان همچنین خاطرنشان کرد: تیم‌های تخصصی پایش کیفیت هوا در محل مستقر هستند و اندازه‌گیری‌های دقیق ساعتی ادامه دارد. نتایج بررسی‌ها و میزان آلودگی هوا به صورت مستمر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.