برگزاری ۱۴ هزار جلسه دادرسی الکترونیک در استان کرمان 

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 فروردین 1405 - 12:28
کرمان- معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۸ جلسه دادرسی الکترونیک در استان کرمان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن سلطانی نژاد، گفت: برگزاری دادگاه های الکترونیک زمینه ساز تسریع در رسیدگی، تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضائی و برگزاری فرایند دادرسی به صورت غیرحضوری است که می تواند کارآمدی و پویائی بیشتر دستگاه قضایی را محقق سازد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که دادگاه الکترونیکی، دادگاهی است که به‌صورت غیرحضوری و در بسترهای الکترونیکی و دیجیتال پیاده‌سازی و اجرا می‌شود، عنوان کرد: موارد متعددی از جلسات دادگاه برخط در استان کرمان برگزار شده که یکی از طرفین پرونده ها در خارج از کشور و یا استان دیگری حضور داشته و توانسته با بهره گیری از دانش و امکانات روز، به صورت غیرحضوری در جلسه دادگاه شرکت نموده و پرونده قضائی خود را پیگیری نماید.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان اظهارداشت: شعب دادگاه های استان کرمان به تجهیزات موردنیاز برای برگزاری دادگاه های آنلاین مجهز شده اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.