یک مقام ارشد جنبش انصارالله یمن با هشدار نسبت به احتمال تشدید تنشها در منطقه، از امکان محدودسازی یا بستن کامل تنگه بابالمندب در برابر کشتیرانی بینالمللی سخن گفت.
جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی هشدارآمیز، احتمال بستن تنگه راهبردی بابالمندب را مطرح کرده و آن را در چارچوب واکنش به سیاستهای آمریکا در منطقه ارزیابی کرده است.
حسین العزی، از چهرههای این جنبش، در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که در صورت تصمیم صنعاء برای بستن بابالمندب، هیچ طرفی توان بازگشایی یا عبور از آن را نخواهد داشت.
او در این باره اظهار داشت: «اگر تصمیم بگیریم بابالمندب را ببندیم، همه انسانها و جنها نیز ناتوان از باز کردن آن خواهند بود.»
وی همچنین با اشاره به آمریکا و جامعه بینالمللی، از آنها خواست سیاستهای خود در قبال یمن و منطقه را تغییر دهند و «احترام به حقوق ملتها» را رعایت کنند.
تنگه باب المندب به عنوان یکی از مهمترین گذرگاههای دریایی جهان مطرح شده است؛ مسیری که نقش کلیدی در تجارت بینالمللی و عبور کشتیهای تجاری دارد.
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.