تولید و برداشت گندم افزایش یافت

دنیای اقتصاد یکشنبه 30 فروردین 1405 - 00:04
عضو شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی از افزایش تولید گندم در سال زراعی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۴‌میلیون تن گندم در کشور برداشت شود.

به گزارش مهر، عطا‌هاشمی عضو شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی درباره وضعیت تولید گندم در سال زراعی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اظهار کرد: برداشت گندم در جنوب استان کرمان آغاز شده و برداشت در استان‌های بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز به زودی انجام می‌شود. وی از افزایش تولید گندم در سال زراعی فعلی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در خوزستان حداقل برداشت ۲.۲میلیون تن باشد و از این رقم بین ۱.۷ تا ۱.۸‌میلیون تن خرید تضمینی شود. وی افزود: همچنین تولید گندم در مزارع کردستان هم روند افزایشی دارد و پیش‌بینی می‌شود این عدد بین ۱.۴۵ تا ۱.۵‌میلیون تن باشد که در نهایت ۱.۲‌میلیون تن آن خرید تضمینی خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با بیان اینکه سال گذشته کشت گندم مطلوب نبود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال فقط حدود ۳‌میلیون تن گندم از ۲ استان خوزستان و کردستان خرید تضمینی شود. عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی اعلام کرد: در سال زراعی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ حداقل ۱۴‌میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود که بین ۱۰.۵ تا ۱۱‌میلیون تن آن از سوی کشاورزان تحویل دولت خواهد شد. به این ترتیب، گندم و آرد نانوایی‌های سنتی به طور کامل از داخل تامین می‌شود. هاشمی در پایان گفت: ۱.۵‌میلیون تن از گندم تولید داخل، نیاز صنعت را نیز پوشش می‌دهد و اگر بارش‌ها خوب باشد و نهاده‌های کشاورزی به موقع تامین شود، خرید تضمینی گندم به مرز ۱۲‌میلیون تن هم خواهد رسید.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.