سرمقاله خبر ۲۱ در شب آتش‌بس لبنان

صدا و سیما پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 22:20
وقتی دست برتر ایران، آمریکا و اسرائیل را مجبور به عقب نشینی کرد.

سرمقاله خبر ۲۱ در شب آتش‌بس لبنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روز پنج شنبه ساعتی پس از اذان مغرب امروز در تهران، همه یک بار دیگر نتیجه مقاومت در برابر زورگویان را دیدند.

با اصرار تهران، مقاومت جانانه حزب الله و تهدید‌های معتبر سایر اضلاع محور مقاومت، دشمن زبون و ذلیل امریکایی صهیونی آتش بس در لبنان را پذیرفت.

این آتش بس قرار است ۱۰ روزه باشد، اما در نهمین روز آتش بس در ایران، فرمانده ارتش پاکستان امروز، در تهران به دیدار رئیس مجلس ما رفت تا شرط‌های ایران در مذاکره را با صدای بلند از قالیباف بشنود؛ کمی قبل از آن شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان موضع‌گیری‌های متغیر ترامپ درباره ایران را نشانه نیاز شدید او به یک توافق فوری دانست.

صهیونیست‌ها پذیرش آتش بس در لبنان را شکست ترامپ دربرابر ایران توصیف کردند. حالا همه دستاورد‌های میدان بخوبی نشان می‌دهد که دست مذاکره کننده ایرانی در برابر دشمن شکست خورده که درخواست آتش بس داده کاملا پر است. لابد میانجی پاکستانی فهمیده که کسی که دستش پر است شرط میگذارد نه طرف شکست خورده دست خالی!

اما مهدیه اسفندیاری که وحدت جبهه‌های مقاومت را یک سال و نیم پیش در فرانسه در صفحات مجازی اش روایت کرده و بهایش را هم با ۱۴ ماه زندان در پاریسِ مهد دموکراسی پرداخته بود، دیشب به جبهه مقاومت خیابانی ۲۶ میلیونی مردم ایران رسید.

مردمی که چند شبی است، پس از بازگشت کلمه مذاکره به ادبیات سیاسی ایران، نمی‌خواهند خاطرات سیاه نتایج مذاکرات‌های قبلی را در ذهنشان بیاورند و منتظر دیپمات‌های زیرک و تجربه‌آموخته خود ایستاده‌اند تا نتیجه حضور و فریادهای‌شان در میادین را در مذاکرات را ببینند. این مردم بینظیر حالا با اعلام آتش بس در لبنان نفس راحت تری می‌کشند.

محاصره دریایی، جبهه‌ی تازه دشمنی‌های آمریکا با ایران سرفراز هم که ساعاتی پس از مذاکرات اسلام اباد روی آب گشوده شد، همچنان محل بحث رسانه‌هاست. در روز سوم، نه خبرگزاری‌های ایران که رویترز انگلیسی‌ها از عبور بدون مزاحمت دومین نفتکش ایرانی از میان ناو‌های آمریکایی خبر داد.

در برابر تهدید‌های روی زمین هم سرلشکر محسن رضایی دیشب در گفتگویی با شبکه خبر گفت که رزمندگان نیروی زمینی به او گفته‌اند که آرزو می‌کنند با سربازان آمریکا جایی روی زمین رو‌به‌رو شوند.

گفته شده قرار است فرمانده ارتش پاکستان پس از تهران به واشنگتن برود. آیا فیلد مارشال عاصم منیر خواهد توانست در واشنگتن جدیت ایران را درباره ندادن هیچگونه بله هیچگونه امتیاز هسته‌ای، وحدت جبهه ‎های مقاومت و اعمال قطعی مدیریت ایران بر تنگه هرمز به آمریکایی‌ها تفهیم کند؟

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.