بقائی: آمریکا و اسرائیل به خاطر حمله به ایران محاکمه شوند

نامه نیوز پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 16:46
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از آنجا که تجاوز وحشیانه اخیر به ایران، اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه را نقض می‌کند، همهٔ کشورهای عضو سازمان ملل باید پاسخگو کردن و محاکمه آمریکا و اسرائیل را خواستار شوند.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اسماعیل بقائی در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی افزود: ما باید این کار را انجام دهیم و فکر می‌کنم نه فقط ایران، بلکه تمام جامعه بین‌المللی خواستار پاسخگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران انجام داده‌اند، جنایتی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است. این کار جنایت جنگی است، جنایتی علیه بشریت.

وی یادآور شد: بنا بر ماده مشترک نخست (مشترک و یکسان برای هر چهار کنوانسیون ژنو سال ۱۹۴۹)، همهٔ کشورهای عضو متعهد هستند که حقوق بین‌الملل بشردوستانه (کنوانسیون) را رعایت کرده و اجرای آن را تضمین کنند.

بقائی تصریح کرد: این درخواست همیشگی همهٔ ایرانیان خواهد بود و ما از تمام نظام حقوقی داخلی خود و همچنین از حقوق بین‌الملل استفاده خواهیم کرد تا آنها را به خاطر جنایت‌های هولناکی که علیه مردم ایران مرتکب شده‌اند، پاسخگو کنیم.

 

 


 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.