تلاش بیهوده برای بازگشت به پرسپولیس | نه باشگاه می‌خواهد و نه کریم باقری می‌تواند

همشهری آنلاین پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 09:18
جدا از اینکه تعطیلی رقابت‌های لیگ و موکول شدن بازی‌ها به بعد از جام جهانی خود به خود این جریان را حداقل تا دو ماه عقب خواهد انداخت به نظر می‌رسد در تیم و باشگاه پرسپولیس هم تمایلی برای بازگرداندن سلمانی وجود ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین یاسین سلمانی بعد از ممانعت از سفر با تیم پرسپولیس به اردوی زمستانی قطر در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر از سوی اوسمار و باشگاه معلق شد.
از آن زمان بیشتر از سه ماه گذشته و سلمانی چند تلاش عمده برای بازشت به تیم پرسپولیس داشته است. سلمانی که ظاهراً مشتری‌ای در لیگ برتر نداشت تا در صورت فسخ قرارداد و آزاد شدن به تیم دیگری بپیوندد در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای بازگشت انجام داد که هیچ کدام به ثمر ننشست. باشگاه پرسپولیس هم تکلیف او را مشخص نکرد تا وضعیت او کاملاً نامشخص و مبهم باشد.
سلمانی بعد از شروع تمرینات و تعطیلی شش هفته‌ای ناشی از جنگ تحمیلی دوباره تلاش تازه‌ای را آغاز کرد تا هر طور شده به تیم پرسپولیس برگردد. در این میان اینطور به نظر می‌رسید که با توجه به کمبود بازیکن و غیبت خارجی‌ها در تمرینات احتمالاً کریم باقری او را خواهد بخشید و میانجیگری‌ها ممکن است این بار جواب بدهد اما به نظر می‌رسد تلاش چندم او باز هم بیهوده و بدون نتیجه بوده است.
جدا از اینکه تعطیلی رقابت‌های لیگ و موکول شدن بازی‌ها به بعد از جام جهانی خود به خود این جریان را حداقل تا دو ماه عقب خواهد انداخت به نظر می‌رسد در تیم و باشگاه پرسپولیس هم تمایلی برای بازگرداندن این هافبک میانی وجود ندارد.
اولاً که در موقعیت فعلی کریم باقری خودش را وارد این ماجرا نخواهد کرد چرا که اعتقاد دارد اوسمار ویرا هنوز سرمربی تیم به حساب می‌آید و حتی تمرینات با برنامه‌های او پیش می‌رود. در واقع کریم باقری نه دوست دارد، نه می‌خواهد و نه می‌تواند در این باره تصمیم بگیرد. با وجود این حتی اگر فعلاً باقری همه کاره تیم باشد به نظر می‌رسد اگر او نیز تحت تأثیر شرایط و پادرمیانی‌های این و آن راضی به حضور سلمانی در تمرینات شود باشگاه پرسپولیس راضی به این کار نخواهد شد.
واقعیت اینکه سلمانی با ممانعت از حضور در تمرین خطای بزرگی مرتکب شد و این بی‌انضباطی قابل بخشش نیست.
او در آن مقطع بدون اینکه درخواست جدایی از باشگاه داشته باشد در حالی که تحت قرارداد پرسپولیس بود در بازی تدارکاتی مس رفسنجان شرکت کرد و مصدوم شد. در واقع او دو حرکت غیرحرفه‌ای و دو بی‌انضباطی عمده انجام داده که پرونده‌اش را سنگین می‌کند. باشگاه پرسپولیس هم در چند نوبت به برخورد با این بی‌انضباطی تأکید کرده و بعید است به این راحتی‌ها کوتاه بیاید. در واقع به نظر می‌رسد ماجرای یاسین و پرسپولیس تا پایان فصل همین طور باقی خواهد ماند تا ببینیم در آن مقطع چه پیش خواهد آمد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.