اتصال ۷۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی به شبکه برق؛ تا پایان خرداد

صدا و سیما چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 15:37
مجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی ساتبا گفت: تاکنون ۲۶۹ مگاوات برق خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و ۷۸ مگاوات دیگر تا پایان خرداد به شبکه سراسری برق متصل می‌شود.

اتصال ۷۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی به شبکه برق؛ تا پایان خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آخرین وضعیت احداث و بهره‌برداری از ۱۳۰ نیروگاه خورشیدی با حضور معاون وزیر نیرو مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست، محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، با تأکید بر ضرورت تسریع در روند تکمیل طرح‌ها گفت: تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های در حال احداث باید با جدیت پیگیری شود تا این طرح‌ها هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسند.

در ادامه این جلسه، علیرضا محمودپور، مجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی ساتبا، با اشاره به روند پیشرفت طرح‌ها گفت: از مجموع ۵۶۵ مگاوات ظرفیت تعریف‌شده در این مرحله، تاکنون ۲۶۹ مگاوات به بهره‌برداری رسیده و ۷۸ مگاوات دیگر تا پایان خرداد به شبکه سراسری برق متصل می‌شود.

بر اساس این گزارش، به‌منظور تسهیل در امور اجرایی و تسریع در روند پیگیری طرح‌ها، ساتبا اجرای طرح‌های نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و برای هر بخش، مجری مشخصی تعیین کرده است.

در این نشست، احداث ۳۰۵ مگاوات نیروگاه جدید تجدیدپذیر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید