امروز برای اولین بار پس از چند دهه، نمایندگان اسرائیل و لبنان به طور مستقیم باهم مذاکره کردند.
مذاکرات توسط سفیران لبنان و اسراییل در واشنگتن و با حضور سفیر آمریکا در لبنان در محل وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن انجام شد.
مارک روبیو وزیر خارجه آمریکا هم در آغاز این مذاکرات حضور داشت. این مذاکره 2 ساعت طول کشید.
سفیر اسرائیل در واشنگتن، بعد از این مذاکره، آن را "ممتاز" خواند.
تصمیم مذاکره مستقیم با اسرائیل توسط دولت لبنان گرفته شد اما حزب الله با آن مخالف کرده و خواستار لغو مذاکره شده بود.
مذاکره در حالی آغاز شد که حملات اسرائیل علیه لبنان ادامه دارد.
رویترز در خبری با تیتر " مذاکرات نادر اسرائیل و لبنان؛ مراحل آن شفاف نیست" نوشت: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سهشنبه میزبان اولین مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و لبنان پس از دههها بود. هر دو طرف گفتند که مذاکرات مثبتی داشتهاند، اگرچه هنوز مشخص نیست آیا آنها با چارچوبی برای صلح موافقت کردهاند یا خیر.

