محاصره دریایی ترامپ شکست خورد؟/ دو کشتی به بنادر ایران رسیدند

اقتصادنیوز سه شنبه 25 فروردین 1405 - 21:02
اقتصادنیوز: ارتش آمریکا مدعی شده از دیروز تمام نوار ساحلی ایران را محاصره کرده است، اما داده‌ها نشان می‌دهد کشتی‌های مرتبط با ایران همچنان در حال عبور هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، وریفای بخش راستی‌آزمایی بی‌بی‌سی، با بررسی داده‌های ردیابی دریافته است که چهار کشتی مرتبط با ایران، پس از شروع محاصره دریایی آمریکا، از تنگه هرمز عبور کرده‌اند.

به گزارش مارین ترافیک، نهاد ناظر بر تردد دریایی، از این تعداد دو کشتی‌ به بنادر ایران رفته بودند.

داده‌های این سایت نشان می‌دهد که یک کشتی فله‌بر به‌نام کریستینا، دوشنبه پس از شروع محاصره، پس از پهلوگیری در بندر امام خمینی از این تنگه عبور کرده است.

علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهد که کشتی ریچ استاری که تحت تحریم آمریکاست، شبانه از بندر شارجه در امارات متحده عربی و از طریق تنگه هرمز به سمت شرق حرکت کرده است.

نفتکش مورلیکیشان که آن هم تحریم‌ بوده است، شبانه از لانشان در چین حرکت کرده و از طریق تنگه هرمز به ​​سمت غرب رفته است. به گفته مارین ترافیک، آخرین موقعیت گزارش شده این شناور در شرق جزیره قشم بوده است.

کشتی دیگری به‌نام الپیس، امروز از بندر بوشهر به سمت شرق از تنگه هرمز عبور کرده است. این کشتی نیز تحت تحریم‌های ایالات متحده است و مقصدش مشخص نیست.

این احتمال وجود دارد که این کشتی‌ها برای پنهان کردن خود، موقعیتشان را نادرست گزارش کرده‌ باشند.

ارتش آمریکا ادعا کرد که از دیروز تمام نوار ساحلی ایران را محاصره کرده است و به کشتی‌ها اجازه نمی‌دهد از مبدا یا به مقصد بنادر ایران از تنگه هرمز بگذرند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.