سقوط آزاد صادرات نفت عربستان به چین/ ماجرا چیست؟

خبرآنلاین دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
با تشدید تنش در تنگه هرمز، صادرات نفت خام عربستان به چین با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو شد
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش بلومبرگ معامله‌گران آگاه اعلام کردند که فروش نفت خام عربستان به چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، طی ماه آینده شاهد کاهش ۵۰ درصدی خواهد بود.

ایلنا نوشت: دلیل این کاهش ۵۰ درصدی، اختلال در جریان انرژی و افزایش قیمت آن در پی جنگ در خاورمیانه است.

معامله گران که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان قصد دارد حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت به چین در ماه مه صادر کند و این میزان نشان دهنده کاهش از حدود ۴۰ میلیون بشکه نفت اختصاص داده شده برای صادرات در ماه آوریل است.

آرامکوی عربستان تاکنون واکنشی به این مطلب نشان نداده است.

جنگ علیه ایران منجر به بسته شدن تنگه هرمز و از کار افتادن مسیرهای تامین انرژی جهان شد.

عربستان گذرگاه دیگری در بندر ینبع در ساحل دریای سرخ دارد اما ظرفیت آن برای صادرات مقادیر صادراتی از تنگه هرمز کافی نیست.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.