تالاب های بین المللی درگه سنگی و قوپی باباعلی ۶۰ درصد آبگیری شدند

خبرگزاری مهر یکشنبه 23 فروردین 1405 - 14:39
ارومیه- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از آبگیری ۶۰ درصد از تالاب های بین المللی درگه سنگی و قوپی باباعلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت جباری پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از آخرین وضعیت تالاب های بین المللی قوپی باباعلی مهاباد و درگه سنگی شهرستان نقده با اشاره به آبگیری این تالاب ها، اظهار کرد: با همکاری شرکت آب منطقه ای و همراهی جوامع محلی حاشیه تالاب ها، روند آبگیری این تالاب ها از آخرین روزهای زمستان گذشته آغاز شده است و با بارش های بهاری در جنوب استان شاهد تقویت شدت آب ورودی به تالاب ها هستیم.

وی با اشاره به آبگیری بیش از 60 درصدی این تالاب های بین المللی گفت: روند آبرسانی به تالاب ها تا آبگیری 100 درصدی ادامه خواهد داشت و تلاش می کنیم این تالاب ها که از تالاب های با اهمیت و عضو کنوانسیون رامسر هستند، در تمام ماه های سال جاری نیز دارای شرایط پایدار باشند چرا که زیستگاه مهمی برای پرندگان بومی و مهاجر در منطقه هستند.

این بازدید با حضور و همراهی ، علیرضا سید قریشی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ، امید بنابی رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب ها و اکبر قایمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده انجام گرفت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.