چین در حال خروج از سیستم مالی آمریکا

شمال نیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 09:59
جدیدترین آمار نشان می‌دهد که چین حدود نیمی از دارایی‌های خود در اوراق قرضه آمریکا را فروخته و در حال تقویت ذخایر طلای خود است.
چین در حال خروج از سیستم مالی آمریکا

به گزارش شمال نیوز، آمارها نشان می‌دهد که چین ۶۲۳ میلیارد دلار از دارایی‌های خود در اوراق خزانه آمریکا را فروخته و اکنون تنها ۶۹۴ میلیارد دلار در اختیار دارد. این رقم کمترین میزان دارایی‌های دلاری پکن از سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. در عین حال، ذخایر طلای این کشور برای هفدهمین ماه متوالی افزایش یافته و به ۳۴۳ میلیارد دلار رسیده است که این رقم هم یک رکورد جدید محسوب می‌شود. این آمارها نشان‌دهنده تغییر راهبردی بلندمدت چین برای دور شدن از اتکای صرف به دارایی‌های دلاری و جایگزینی آن با طلا به عنوان یک دارایی امن و مستقل است. تحلیلگران این اقدام را بخشی از تلاش گسترده‌تر پکن برای دلارزدایی و کاهش آسیب‌پذیری خود در برابر تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی آمریکا می‌دانند. روند فروش اوراق خزانه و همزمان خرید طلا، پیام روشنی درباره قصد چین برای «خروج از سیستم مالی آمریکا» دارد.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.