فوری | مبادله دوباره متن پس از ۱۱ ساعت گفت‌وگو | یک مرحله دیگر از مذاکرات ایران و آمریکا تمام شد

همشهری آنلاین یکشنبه 23 فروردین 1405 - 02:49
دور دیگری از مذاکرات حضوری ایران و آمریکا در اسلام‌ آباد پایان یافت و پس از ۱۱ ساعت گفت‌وگوی فشرده، بار دیگر دو طرف با حضور تیم‌های کارشناسی اقدام به تبادل متن کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری میزان از پایان یک دور دیگر از مذاکرات حضوری ایران و آمریکا در اسلام‌ آباد خبر داد.

بر اساس تازه‌ترین‌ خبر، دو طرف بار دیگر با حضور تیم‌های کارشناسی در حال تبادل متن هستند.

مذاکرات مربوط به پایان جنگ ایران و آمریکا که با حضور مقامات پاکستانی‌ به‌صورت سه‌جانبه در اسلام آباد برگزار می‌شود، از ساعت ۱۶ روز گذشته (شنبه ۲۲ فروردین) آغاز شده و یک مرحله دیگر آن لحظاتی پیش پایان یافت.

تاکنون چند مرحله مذاکره حضوری و تبادل متن انجام شده که به گفته منابع ایرانی، طرح خواسته‌هایی فراتر از چارچوب‌های مورد توافق اولیه از سوی هیأت آمریکایی روند آن را کند کرده و مانع دستیابی به چارچوب مشترک شده است.

یکی از مهم‌ترین محورهای اختلافی در دور نخست گفت‌وگوها نیز موضوع تنگه هرمز بوده است.

خبرنگار صداوسیما در تازه‌ترین گزارش خود از اسلام‌آباد اعلام کرد: نشانه‌هایی داشتیم که گفت‌وگوها یک روزه خواهد بود اما بنا بر پیشنهاد طرف پاکستانی و پذیرش هیأت‌ها مقرر شده دور دیگری از مذاکرات صبح امروز انجام شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.