کنتورهای هوشمند برق در بندرعباس

دنیای اقتصاد یکشنبه 23 فروردین 1405 - 00:04
دنیای اقتصاد - بندرعباس: طرح ملی نصب کنتورهای هوشمند که از برنامه‌های مهم صنعت برق کشور برای ارتقای مدیریت مصرف، افزایش بهره‌وری شبکه و حرکت به سمت شبکه‌های برق هوشمند به شمار می‌رود، در استان هرمزگان نیز در حال اجرا است. حمید ساعدپناه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در نشست بررسی روند اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای برق در نواحی بندرعباس در این باره گفت:‌ از ۱۶‌ مهرماه سال گذشته و آغاز اجرای طرح ملی جهش نصب کنتورهای هوشمند خانگی و تجاری تاکنون، حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور برق در تعرفه‌های مسکونی و تجاری در نواحی چهارگانه بندرعباس تعویض و به سیستم هوشمند تبدیل شده است. وی افزود: اجرای این طرح در چارچوب برنامه ملی جهش نصب کنتورهای هوشمند با هدف مدیریت بهینه مصرف و ارتقای زیرساخت‌های توزیع برق در استان با جدیت ادامه دارد. ساعدپناه ادامه داد: اجرای این طرح با هدف بهبود مدیریت مصرف، افزایش دقت در اندازه‌گیری و فراهم‌سازی بسترهای نوین مدیریت شبکه توزیع برق در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به روند اجرای طرح در استان گفت: در مجموع تاکنون حدود ۲۹ هزار دستگاه کنتور برق در سراسر استان هرمزگان هوشمند شده که نشان‌دهنده عزم جدی این مجموعه برای توسعه زیرساخت‌های هوشمند در شبکه توزیع برق است. وی با بیان اینکه هوشمندسازی تجهیزات اندازه‌گیری نقش مهمی در مدیریت مصرف برق دارد، تصریح کرد: استفاده از کنتورهای هوشمند امکان پایش دقیق مصرف، مدیریت بار شبکه و برنامه‌ریزی بهتر برای تامین برق پایدار را فراهم می‌کند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان یادآور شد: توسعه این فناوری همچنین می‌تواند به افزایش بهره‌وری شبکه و ارائه خدمات دقیق‌تر و سریع‌تر به مشترکان کمک کند. 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.