بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی، در نشست مشترک با اتاق بازرگانی تبریز با قدردانی از تداوم خدمات این مجموعه در شرایط جنگی، بر لزوم ادامه بررسیها، احصای مشکلات و ارائه راهکارهای کارشناسی تاکید کرد. وی با بیان اینکه «آیندهپژوهی و سناریونویسی حتی در دشوارترین شرایط میتواند راهگشا باشد»، افزود: باید با نگاه منطقی و پیشنگر، تمامی سناریوهای پیشرو در ماهها و سالهای آینده را در نظر گرفت.
سرمست با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای تامین و نشست با مسوولان استانی، خواستار بهکارگیری تمام توان دستگاهها در راستای صیانت از بخش تولید و اشتغال پایدار شد. استاندار از اتاق بازرگانی تبریز خواست نسخه جامع تابآوری اقتصاد استان را تدوین و در اختیار ارگانهای مربوطه قرار دهد. وی تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی بخش خصوصی نسبت به شرایط اقتصادی، بیش از سایر نهادها است و میتواند نقش تعیینکنندهای ایفا کند. سرمست تفکر سیستمی و نگرش کلان را بهترین رویکرد در شرایط فعلی دانست و گفت: باید تهدیدهای اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد. به گفته وی، بخش خصوصی تاکنون همراهی جدی داشته و در موارد تعطیلی واحدها، واحدهای دیگر جذب نیروهای بیکار شده را بر عهده گرفتهاند.