مقصد اول صادرات یزد

دنیای اقتصاد شنبه 22 فروردین 1405 - 00:03
دنیای‌اقتصاد – یزد: رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت یزد، چین را همچنان اصلی‌ترین شریک صادراتی یزد به‌ ویژه در بخش مواد معدنی و کنسانتره معرفی کرد و گفت: کشورهای عراق، امارات و افغانستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محمدرضا نصیری با تشریح عملکرد تجاری استان در سال ۱۴۰۴، از تحقق ۸۱۲‌میلیون دلار صادرات توسط دارندگان کارت‌های بازرگانی این استان خبر داد و با اشاره به اینکه حجم واردات استان در این بازه زمانی ۷۵۷‌میلیون دلار بوده است، اظهار کرد: تراز تجاری استان یزد با حدود ۵۰‌میلیون دلار مازاد، مثبت برآورد می‌شود؛ این در حالی است که تراز تجاری کل کشور با ۵۲‌میلیارد دلار واردات در برابر ۴۷‌میلیارد دلار صادرات، منفی بوده است.

وی بخشی از این تراز مثبت را ناشی از اعمال سیاست‌های محدودیت واردات و سهمیه‌بندی‌های وزارتخانه دانست و تاکید کرد که تحلیل‌های دقیق‌تر این روند در جلسات آتی ارائه خواهد شد. رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت یزد، همچنین کاشی و سرامیک، سنگ‌آهن، محصولات مولیبدن و شمش‌های فولادی را از مهم‌ترین کالاهای سبد صادراتی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: یزد اکنون جایگاه پانزدهم صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. به گفته نصیری، در حوزه واردات نیز کشورهای چین، امارات، ترکیه و آلمان پیشتاز تامین کالاهای مورد نیاز بازرگانان یزدی بوده‌اند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.