تردد امن از تنگه هرمز مستلزم پایبندی آمریکا به تعهداتش است

خبرآنلاین پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 20:33
وزیر امور خارجه ایران در رایزنی تلفنی با همتای روس خود در خصوص آخرین وضعیت تنگه هرمز گفت: تردد امن در این آبراه بر اساس دستورالعمل‌ها و در هماهنگی با نیروهای مسلح ایران و از طریق مسیرهای تعیین‌شده و با رعایت تدابیر فنی موجود مقدور خواهد بود؛ البته اگر طرف آمریکایی به تعهدات خود پایبند باشد.

به گزارش خبرآنلاین، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از تصمیم مسئولانه روسیه در مخالفت با قطعنامه غیرمنطقی و یک‌سویه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد راجع به تحولات منطقه، این اقدام را در جلوگیری از تشدید تنش‌ موثر ارزیابی کرد.

عراقچی با اشاره به رویکرد مسئولانه ایران در پذیرش آتش‌بس، بر مسئولیت آمریکا برای عمل به تعهدش مبنی بر توقف جنگ در تمامی مناطق از جمله لبنان تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص آخرین وضعیت  تنگه هرمز، تصریح کرد: تردد امن در این آبراه بر اساس دستورالعمل‌ها و در هماهنگی با نیروهای مسلح ایران و از طریق مسیرهای تعیین‌شده و با رعایت تدابیر فنی موجود مقدور خواهد بود؛ البته اگر طرف آمریکایی به تعهدات خود پایبند باشد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز با استقبال از توقف تجاوز نظامی علیه ایران، بر حمایت این کشور از تلاش‌ها برای پایان جنگ و بازگشت ثبات و امنیت پایدار در کل منطقه تاکید کرد.

وی همچنین به همکاری مشترک ایران و روسیه در چارچوب یونسکو برای محکوم کردن حملات نظامی آمریکا و اسرائیل به اماکن تاریخی و دینی، از جمله کلیسای ارتدوکس نیکلای مقدس در تهران اشاره کرد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.