اسپانیا: سفارت‌مان در ایران بازگشایی می‌شود/ اسرائیل آتش‌بس را نقض کرد

خبرآنلاین پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 13:33
وزیر امور خارجه اسپانیا با اشاره به تصمیم کشورش برای بازگشایی سفارت در ایران، تأکید کرد که رژیم اسرائیل روز گذشته آتش بس و قوانین بین المللی را با ده‌ها حمله به لبنان نقض کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران بازگشایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد که «من به سفیرمان در تهران دستور داده‌ام که بازگردد، کار را مجدداً آغاز و سفارت‌مان را بازگشایی کند، تا از هر جبهه ممکن، از جمله خود پایتخت ایران، در تلاش‌ها برای صلح مشارکت کنیم.»

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین گفت: اسرائیل روز گذشته آتش بس و قوانین بین المللی را با دهها حمله به لبنان نقض کرد.

«خوزه مانوئل آلبارس» خاطرنشان کرد که رژیم اسرائیل پلها و زیرساختها را برای جدا کردن مناطق جنوب رودخانه لیتانی در جنوب لبنان، تخریب می کند.

آلبارس همچنین در ایکس نوشت: لبنان باید در آتش‌بسی که امروز در خاورمیانه به‌دست آمده، گنجانده شود. من با همتای لبنانی‌ام، یوسف رجی، گفت‌وگو کردم تا حمایت از حاکمیت این کشور، رد حملات حزب‌الله و اسرائیل و نیز حمایت از یونیفیل را به او منتقل کنم.

سفارت اسپانیا در تاریخ ۷ مارس به دلیل تحاوز و حمله نظامی آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران به‌طور موقت تعطیل شده بود.

علاوه بر اسپانیا، انگلیس و فرانسه و استرالیا هم ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار گنجانده شدن لبنان در توافق آتش بس ایران و آمریکا شدند.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.