آغاز برداشت گندم از سطح ۴۴۸ هزار هکتار مزارع فارس

خبرگزاری مهر پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 12:37
شیراز-رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از شروع عملیات برداشت گندم از سطح ۴۴۸ هزار هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: عملیات برداشت در شهرستان های جنوبی فارس شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احد بهجت‌حقیقی با اشاره به آغاز برداشت گندم در نقاط جنوبی فارس گفت: این عملیات از نیمه دوم فروردین ماه از شهرستان های مهر و لامرد آغاز شده است و تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: استان فارس دارای ۲۷۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۷۸ هزار هکتار گندم دیم است.

-رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با توجه به پراکنش خوب بارندگی های سال زراعی جاری پیش بینی کرد: بالغ بر یک میلیون تن محصول از سطح گندمزارهای این استان برداشت شود.

بهجت حقیقی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و ۵۰۰ تومان جایزه کیفیت گندم تحویلی است.

وی ادامه داد: با همکاری خوب اداره کل تعاون روستایی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی ۱۴۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فارس تجهیز، و آماده خرید محصول کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: ۲۹۳ کمباین سنگین و ۹۱۴ کمباین سبک، عملیات برداشت محصول را در ۳۷ شهرستان استان بر عهده خواهند داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.