انگلیس: لبنان باید در توافق آتش‌بس ایران و آمریکا گنجانده شود

خبرگزاری مهر پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 10:19
وزیر امور خارجه انگلیس با هشدار درباره اینکه «تنش‌زایی روز گذشته از جانب اسرائیل در لبنان بسیار ویرانگر بود»، تأکید کرد که لبنان باید بخشی از توافق آتش‌بس بین ایران و آمریکا باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که نام لبنان باید در توافقنامه آتش بس بین آمریکا و ایران گنجانده شود.

بر اساس این گزارش، «ایوت کوپر» در ادامه افزود ما به تمدید توافق آتش بس تمایل داریم تا لبنان را نیز شامل شود.

وی همچنین طی سخنانی همچنین هشدار داد: تنش‌زایی روز گذشته از جانب اسرائیل در لبنان بسیار ویرانگر بود.

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنانش و در حالی که جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که برای جبران خسارت های ناشی از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به دریافت غرامت عبور از تنگه هرمز ادامه خواهد داد، مدعی شد که ترانزیت از طریق تنگه هرمز باید رایگان باشد.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حالی است که نخست وزیر استرالیا هم در واکنش به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و نقض آتش بس گفت: ما معتقدیم که آتش بس باید در مورد لبنان نیز اعمال شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.