آقای سید سجاد هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه در کشور حدود ۹۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد، گفت: در شهرک صنعتی محل استقرار ما، ۲ هزار و ۱۰۰ قرارداد منعقد شده که از این تعداد، هزار و ۶۸۰ واحد پروانه بهرهبرداری دریافت کردهاند.
سخنگوی شورای مرکزی صنعتگران شهرک های صنعتی ایران با اشاره به روال طبیعی کاهش فعالیت واحدها در ابتدای سال به دلیل تعطیلات نوروز، افزود: بر اساس سنوات گذشته، واحدهای صنعتی از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین نیمهفعال بودهاند اما انتظار داریم از شنبه هفته آینده، از میان هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی، حداقل هزار و ۲۰۰ واحد با تمام ظرفیت به تولید بپردازند.
وی افزود: صنعتگران امروز متعهد شدهاند که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از توقف تولید به کار گیرند و پیام آنها این است: «کف خیابان با مردم، تولید با صنعتگران و پشتیبانی با حاکمیت است.
هاشمی همچنین بیان کرد: در این شهرک صنعتی که شامل هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی است، ۴ واحد تولیدی دچار آسیب جدی و برخی واحدهای حاشیهای نیز خسارات جزئی ناشی از پرتابهها متحمل شدند.
سخنگوی شورای مرکزی صنعتگران شهرک های صنعتی ایران در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تأمین زیرساختهای واحدهای صنعتی توضیح داد: با توجه به تجربیات حاصل از جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل، مسئولان و دستگاههای مرتبط تمهیداتی را برای جلوگیری از اختلال در روند تولید در شرایط جنگی پیشبینی کرده بودند.
وی ادامه داد: تا این لحظه، تأمین آب، برق، گاز و مخابرات در این شهرک صنعتی با مشکلی مواجه نشده است، هرچند در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، بخشی از زیرساختها مانند شبکه برق و گاز آسیب دید، اما ظرف کمتر از ۱۲ ساعت با ورود وزارت نیرو، شرکت برق منطقهای و شرکت گاز، تمام مشکلات مرتفع گردید.
هاشمی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی»، گفت: پیام صنعتگران، حفظ سنگر تولید است، مسئولان دولتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و سازمان صنایع کوچک و متوسط گرفته تا شرکت شهرکهای صنعتی استان و کل کشور، به وظایف حاکمیتی و پشتیبانی خود عمل کردهاند و نشستهایی نیز با متولیان امر برای بررسی و رفع مشکلات برگزار شده است.