استمرار خدمت‌رسانی بهداشتی در شرایط بحرانی

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 15:08
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از ادامه خدمت‌رسانی بهداشتی در شرایط بحران خبر داد.
تداوم خدمت‌رسانی بهداشتی در شرایط بحرانی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بابک فرخی، رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت، از ادامه خدمت‌رسانی بهداشتی در بحران با وجود چالش‌ها خبر داد.
 
وی پایش و ارزیابی را یکی از ارکان اصلی مدیریت در نظام شبکه‌های بهداشت و درمان کشور دانست و اظهار کرد: این فرآیند نقش مهمی در سنجش میزان تحقق برنامه‌ها، ارزیابی کیفیت خدمات و فراهم‌سازی شواهد لازم برای تصمیم‌گیری‌های اثربخش دارد.
 
وی افزود: نتایج پایش‌ها علاوه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف، امکان بررسی دقیق درونداد، فرآیند و برونداد برنامه‌ها را فراهم کرده و زمینه ارائه راهکار‌های عملی برای رفع چالش‌ها با هم‌اندیشی مدیران دانشگاه‌ها و حوزه معاونت بهداشت را مهیا می‌کند.
 
فرخی با اشاره به اهمیت این موضوع در شرایط بحرانی تصریح کرد: در بحران‌ها به دلیل افزایش نیاز‌های فوری سلامت، محدودیت منابع و تغییر الگوی مراجعات، پایش مستمر واحد‌های ارائه خدمت می‌تواند گلوگاه‌ها را شناسایی و مسیر اصلاح را مشخص کند. به گفته وی، اثربخشی این فرآیند زمانی افزایش می‌یابد که نتایج آن به اقدامات اصلاحی و ارزیابی مجدد منجر شود.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه همچنین به بازدید‌های میدانی انجام‌شده در بازه زمانی ۱۷ اسفند ۱۴۰۴ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ اشاره کرد و گفت: در این مدت، همکاران مرکز مدیریت شبکه از ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی و ۴۹ شبکه بهداشت درمان شهرستان، ۱۵۸ واحد ارائه خذمات نظیر مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت در سراسر کشور بازدید کردند.
 
وی از همه اعضای تیم ملی سلامت که در این ایام باوجود وجود مشکلات و چالش‌ها همچنان محکم و استوار به ارائه خدمات سلامت به مردم عزیز کشورمان، پرداختند تقدیر و تشکر کرد.
 
فرخی خاطرنشان کرد: در این بازدید‌ها موضوعاتی از جمله وضعیت اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، بررسی پرونده الکترونیک سلامت، وضعیت نیروی انسانی، پرداخت‌ها و مطالبات پرسنل، خدمات‌رسانی به گروه‌های حساس و در معرض خطر و اقدامات انجام‌شده در طرح سلامت نوروزی مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
وی تأکید کرد: حضور میدانی مدیران و کارشناسان علاوه بر نظارت، فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های کارکنان حوزه بهداشت در شرایط سخت و تقویت روحیه خدمت‌رسانی آنان فراهم کرده است.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه گفت: جمع‌بندی این بازدید‌ها در قالب گزارش‌های مستند تهیه شده و مبنای برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت در سطح کشور قرار خواهد گرفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.