ضرورت تسریع در بازسازی بیمارستان‌های آسیب دیده

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 11:22
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خواستار تسریع در روند بازسازی مراکز درمانی آسیب دیده در اثر حملات دشمن شد.

ضرورت تسریع در بازسازی بیمارستان‌های آسیب دیده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بابک رضازاده نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیمارستان‌ها و مراکز سلامت از جمله اماکن غیرنظامی و کاملاً حیاتی هستند که باید در همه شرایط، به‌ویژه در زمان جنگ، از هرگونه تعرض مصون بمانند و حمله به این مراکز نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود، اما رژیم جعلی صهیونی و آمریکای جنایتکار از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آثار این حملات بر نظام سلامت کشور، افزود: آسیب به بیمارستان‌های تخصصی، به‌ویژه مراکز روانپزشکی، می‌تواند روند درمان بیماران را با اختلال جدی مواجه کرده و فشار سنگینی بر کادر درمان و خانواده بیماران وارد کند.

وی ادامه داد: تداوم چنین اقدامات غیرانسانی در شرایط جنگی، نشان‌دهنده ناتوانی و استیصال طرف‌های متجاوز در دستیابی به اهداف خود در میدان درگیری است؛ به‌گونه‌ای که با عبور از خطوط قرمز انسانی، زیرساخت‌های غیرنظامی و درمانی را هدف قرار می‌دهند.

رضازاده تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر رعایت اصول انسانی در جنگ‌ها پایبند بوده و انتظار می‌رود نهاد‌های بین‌المللی نسبت به این‌گونه حملات سکوت نکنند و موضعی جدی و بازدارنده اتخاذ کنند.

وی گفت: لازم است روند بازسازی مراکز درمانی هرچه سریع‌تر آغاز تا خدمات تخصصی دوباره به بیماران ارائه شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.