بیانیه عراق درپی برقراری آتش بس میان ایران و آمریکا

اقتصادنیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 06:42
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای از اعلام توافق بر سر توقف حملات بین ایالات متحده آمریکا و ایران استقبال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که از اعلام آتش‌بس بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند و از این تحول که به کاهش تنش‌ها، افزایش فرصت‌ها برای کاهش تنش و تحکیم امنیت و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد، قدردانی می‌کند.

این وزارتخانه با حمایت از هرگونه تلاش منطقه‌ای و بین‌المللی که به مهار بحران‌ها و اولویت دادن به گفت و گو و دیپلماسی کمک کند، بر اهمیت پایبندی کامل به آتش‌بس و خودداری از هرگونه اقدام یا تشدید تنش که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه دوباره شعله‌ور کند، تاکید کرد.

وزارت خارجه عراق خواستار تقویت این اقدام مثبت با راه‌اندازی مسیرهای گفت وگوی جدی و مستمر شد که علل اختلافات را حل و فصل کند و اعتماد متقابل را افزایش دهد.

وزارت خارجه عراق تاکید کرد که بغداد بر رویکرد دیپلماتیک متعادل و نقش خود در حمایت از تلاش‌ها با هدف تحقق امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی، به گونه‌ای که در خدمت منافع مردم منطقه باشد، ثبات و توسعه را محقق کند و مرحله جدیدی را بر اساس پایان دادن به جنگ، احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی ایجاد کند، ادامه خواهد داد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.