چرا کسی به یمن حمله نکرد؟

نامه نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 06:36
پهناوری ایران، پراکندگی زیرساخت‌ها و فاصله زیاد باعث شد تا دشمن کار مشکلی در حمله به آن داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رژیم صهیونیستی در این جنگ به دلیل مشغولیت نیروی هوایی ایران و استهلاک شدید، در مقابله با لبنان  عاجز مانده و با توپخانه، بالگرد و ناو این کشور را هدف می‌گرفت. در نتیجه توانی برای اختصاص به جبهه یمن نداشت؛ این درحالی بود که یمنی‌ها طی روزهای اخیر بارها با موشک و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی حمله کردند.

یمن علاوه بر حمله به رژیم صهیونیستی، مانع از عبور ناو هواپیمابر جرالد فورد برای حرکت به سمت ایران شد و آمریکا از ترس این کشور، آن را به سمت یونان عقب کشاند. 

علی‌رغم این ضربات و آمادگی یمن برای بستن «تنگه باب المندب» و حملات هوایی و زمینی به عربستان سعودی و امارات، هیچ تیری به سمت این کشور شلیک نشد که حکایت از ناتوانی دشمن در این زمینه دارد. 

با این‌حال رسانه‌های دشمن برای پنهان کردن این ضعف، ادعا کردند یمن به دلیل هراس از موقعیت داخلی خود که ورودش به جنگ آن را تضعیف می‌کند، از حمله خودداری کرده است. این درحالی است که وادار کردن یکی از دو ناوهواپیمابر آمریکا در جنگ به عقب‌نشینی و حمله به رژیم صهیونیستی چیزی جز معنای ورود به جنگ نداشت.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.