بررسی وضع تولید و راه‌اندازی کارخانه‌های آسیب‌دیده از جنگ

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 23:48
سخنگوی گروه صنایع و معادن مجلس از برگزاری نشست این گروه با حضور نایب رئیس مجلس، خبر داد.
وضعیت تولید و صنعت، راه اندازی کارخانجات آسیب دیده از جنگ
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد رستمی در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه ۱۸ فروردین) گروه صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: این نشست با حضور آقای حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس، برگزار شد و در آن، موضوعات مختلفی درباره وضع حوزه تولید و صنعت در زمان جنگ، بررسی شد.
 
نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیگیری برای اخذ غرامت و جبران خسارت از آمریکا و رژیم صهیونی به عنوان آغازگران جنگ از طریق مجامع بین المللی از جمله موضوعات مهمی بود که در این نشست مطرح شد.
 
وی گفت: همچنین در این نشست، موضوع بازسازی کارخانه‌ها و تأسیسات آسیب‌دیده در جنگ، مطرح و بر این مهم تأکید شد که با توجه به اینکه اکثر کارخانه‌ها در کشور به‌دست متخصصان داخلی ساخته شده است، امکان بازسازی آن‌ها وجود دارد. بنابر این، مردم نباید نگران باشند.
 
رستمی اظهار داشت: بیکاری افراد شاغل در واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده، از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد، چون تا راه‌اندازی دوباره آن‌ها یک وقفه ایجاد می‌شود. بنابر این، قرار شد در نشست بعدی، راهکار‌هایی برای حمایت از نیرو‌های فعال در این واحد‌ها ارائه شود.
 
وی اضافه کرد: ضرورت صدور مجوز برای واردات فولاد به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در حوزه تولید از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد.
 
نماینده مردم در مجلس دوازدهم، گفت: اتخاذ تدبیرهایی برای ممانعت از افزایش قیمت محصولات پتروشیمی، ناشی از آسیب به تعدادی از واحد‌ها در این حوزه، از دیگر موضوعات مهمی بود که درباره آن‌ها بحث و بررسی شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.