حرکت کمباین‌های مهاجر به سمت جنوب

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 18:42
همزمان با آغاز برداشت گندم در استان‌های جنوبی کشور، هزاران دستگاه کمباین مهاجر راهی مزارع بوشهر، هرمزگان و خوزستان شدند.

حرکت کمباین های مهاجر به سمت جنوب
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رسول سلگی، قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: همزمان با فرا رسیدن زمان برداشت غلات در مناطق جنوبی کشور، بیش از ۱۳ هزار دستگاه کمباین مهاجر برای برداشت گندم، جو و کلزا راهی مزارع مناطق گرمسیر در هرمزگان، بوشهر و خوزستان می‌شوند که رسیدگی مستمر به آنها و انجام عملیات تعمیر و تجهیز و به ویژه تامین سوخت ضروری و نیازمند حمایت های بانکی و دولتی است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی کمباین داران متناسب با تقویم طبیعت انجام می‌شود، اظهار داشت: از جنوب سیستان و بلوچستان گرفته تا هرمزگان، بوشهر، خوزستان و فارس مقاصد بعدی کمباین‌های مهاجر هستند که بر اساس آخرین گزارش ارائه شده، تعداد آنها  ۱۳ هزار و ۳۷۱ دستگاه است.

سلگی با اشاره به اهمیت نقش کمباین‌ها در تامین نهاده‌ها و مواد اصلی غذایی، خواهان توجه هر بیشتر دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط به این بخش از زنجیره تامین کننده امنیت غذایی شد و گفت: کمک به نوسازی ناوگان کمباین ضروری است.

وی درباره تناسب مزارع غلات و تعداد ماشین آلات برداشت محصول اظهار داشت: بر اساس پایش‌های انجام شده، سطح اراضی زیر کشت غلات ۸ میلیون ۴۹۶ هزار و ۹۳۲ هکتار برآورد شده و با توجه به اینکه نزدیک به  ۲۲ هزار دستگاه کمباین در کشور موجود است، به طور متوسط سهم هر کمباین حدود ۳۸۶ هکتار برآورد می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.