با طرح سه فوریتی مجلس مالکیت ایران بر تنگه هرمز تثبیت می‌شود

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 16:00
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اعلام کرد: بر اساس طرح سه فوریتی نمایندگان مردم، مالکیت ایران بر تنگه هرمز تثبیت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد عسگری در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به تهیه طرح سه فوریتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تثبیت حاکمیت ایران بر تنگه هرمز اظهار داشت: بر اساس این طرح تنگه هرمز برای همیشه تحت مالکیت و کنترل ایران خواهد بود و مالکیت ایران به صورت قانونی نیز تثبیت خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه ایرانی بودن تنگه هرمز واقعیتی کاملا بدیهی و روشن و بی نیاز از هرگونه توضیح است، افزود: از این به بعد هر کشوری که بخواهد نفت خود را این تنگه ایرانی عبور دهد، باید طبق قانون برای استفاده از امنیت و امکانات و مسیرهای موجود در تنگه هرمز عوارض قانونی پرداخت کند.

عسگری با اشاره به تهدید امنیت غذایی کشورهای مختلف به دلیل جنگ افروزی امریکا و ناامن کردن خلیج فارس، تصریح کرد: به امید خدا به زودی با غلبه بر غارتگران بین المللی، به تامین امنیت غذایی بین المللی کمک خواهیم کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.