تأکید وزیر ارتباطات بر نقش دانشگاه‌ها در پشتیبانی از زیرساخت‌های ارتباطی

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 21:07
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شرایط خاص کشور، بر ضرورت تقویت تاب‌آوری زیرساخت‌های دیجیتال و استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها برای پاسخ به نیاز‌های فوری کشور تأکید کرد.

تأکید وزیر ارتباطات بر نقش دانشگاه‌ها در پشتیبانی از زیرساخت‌های ارتباطی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ امروز (دوشنبه ۱۷ فروردین) در نشست مشترک میان مسئولان وزارت ارتباطات و وزارت علوم، با محوریت توسعه زیرساخت‌های فناورانه دانشگاهی و تقویت نقش این مراکز در اقتصاد دیجیتال تأکید کرد: دشمن در شرایط فعلی در موقعیت استیصال قرار گرفته و به همین دلیل به رفتار‌های وقیحانه روی آورده است. هدف قرار دادن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نشان‌دهنده ماهیت مخرب و ضدتوسعه‌ای دشمنان است.

وی با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ رمضان، تصریح کرد: در این مقطع، ارتقای تاب‌آوری زیرساخت‌های ارتباطی و دیجیتال از اولویت‌های اصلی است و دانشگاه‌ها می‌توانند با اتکا به ظرفیت‌های علمی و فناورانه خود، نقش مؤثری در پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی و ارائه راهکار‌های نوآورانه ایفا کنند.

وزیر ارتباطات با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان نهاد‌های اجرایی و علمی، افزود: در شرایط جنگی، زمان تصمیم‌گیری و اجرا به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد و این موضوع، همکاری ساختارمند با دانشگاه‌ها را به یک ضرورت تبدیل می‌کند. 

وی گفت: بهره‌گیری از توان دانشگاهی در حوزه‌هایی مانند امنیت سایبری، مدیریت بحران و توسعه خدمات دیجیتال پایدار، امکان پاسخ‌گویی سریع‌تر به نیاز‌های کشور را فراهم می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.