
محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به حملات دشمنان به زیرساختهای کشور گفت: دشمن صهیونیستی-آمریکایی هیچگونه پایبندی به پروتکلهای بینالمللی ندارد و به زیرساختهای حیاتی حمله میکند.
وی افزود: همکاران ما در حوزه نیرو با نگاهی جهادی، هرگونه آسیب و خرابی را در کوتاهترین زمان ممکن ترمیم کردهاند و نیروهای وزارت نیرو نیز بلافاصله پس از وقوع حوادث، با رویکردی مدیریتی، مشکلات را کنترل و برطرف میکنند.
عسگری با تأکید بر استحکام زیرساختهای کشور تصریح کرد: زیرساختهای ما در حوزه آب و برق از وضعیت مطلوبی برخوردار است و دشمن تصور نمیکرد که این زیرساختها تا این حد قوی و مقاوم باشند. متخصصان این حوزه از توان علمی و فنی بالایی برخوردارند و اقدامات تخریبی دشمن، ناشی از ناتوانی اوست.
وی ادامه داد: ساختار تأمین برق در کشور بهصورت غیرمتمرکز است و همین موضوع باعث شده در صورت بروز آسیب، بازسازی در کوتاهترین زمان انجام شود؛ در حالی که دشمن برای احیای زیرساختهای خود نیازمند زمان بیشتری است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف گفت: مردم در هشت سال دفاع مقدس همراهی خود را نشان دادند و امروز نیز انتظار میرود با مصرف بهینه آب و برق، به پایداری شبکهها کمک کنند. صرفهجویی میتواند نقش مهمی در تقویت این حوزه ایفا کند.
وی از رشد قابل توجه انرژیهای تجدیدپذیر خبر داد و افزود: با پیگیریهای انجامشده، توسعه صفحههای خورشیدی در دستور کار قرار گرفته و در تمامی شهرستانهای کشور، مزارع سه مگاواتی خورشیدی از ۳ تا ۱۰ مزرعه در حال اجراست.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای تأمین برق چاههای کشاورزی هیچ مشکلی وجود ندارد و با توجه به اهمیت امنیت غذایی در شرایط جنگی، برق این چاهها بهصورت پایدار تأمین خواهد شد و کشاورزان میتوانند با اطمینان به فعالیت خود ادامه دهند.