پشت پرده اصرار ستاره های ازبکستانی برای جدایی

خبرورزشی یکشنبه 16 فروردین 1405 - 19:01
شواهد نشان می دهد با حکم فیفا بازیکنان ازبکستانی شاغل در ایران راهی تیم های دیگری خواهند شد.

در حالی که وضعیت ادامه رقابت‌های لیگ ایران همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، حالا یک خبر تازه از رسانه‌های ازبکستانی، چالش جدیدی را برای باشگاه‌های ایرانی به‌وجود آورده است. بر اساس ادعای این رسانه‌ها،  فیفا به بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران اجازه جدایی داده؛ موضوعی که می‌تواند ترکیب برخی تیم‌های مدعی را دستخوش تغییر کند.

این خبر در شرایطی منتشر شده که بازیکنان ملی‌پوش ازبکستانی حاضر در تیم‌هایی مثل پرسپولیس،  استقلال و تراکتور، تحت فشار مستقیم فابیو کاناوارو قرار گرفته‌اند تا قرارداد خود را فسخ کنند. سرمربی سرشناس تیم ملی ازبکستان معتقد است شاگردانش برای حضور قدرتمند در جام جهانی باید در فضایی باثبات‌تر و با شرایط رقابتی مناسب‌تر بازی کنند.

ازبکستان که برای نخستین‌بار موفق به صعود به جام جهانی شده، اهمیت ویژه‌ای برای آماده‌سازی بازیکنانش قائل است و به همین دلیل تلاش می‌کند ستاره‌هایش در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرند. در همین راستا، نام چهار بازیکن مطرح یعنی رستم اشورماتوف، اودیل خامروبکوف، اوستون اورونوف و ایگور سرگیف مطرح شده که همگی در لیگ ایران هستند و احتمال دارد در آینده ای نزدیک راهی تیم‌هایی در کشور خودشان شوند.

در صورت نهایی شدن این اتفاق، باشگاه‌های ایرانی با چالشی جدی در حفظ مهره‌های کلیدی خود مواجه خواهند شد؛ موضوعی که می‌تواند معادلات ادامه لیگ را بیش از پیش پیچیده کند.

بیشتر بخوانید: استادیوم درست و حسابی؛ گلوگاه استراتژیک برای ادامه لیگ برتر!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.