تداوم صدور مجوز صادرات گیاهان دارویی و فرآورده‌های مرتعی

خبرگزاری مهر یکشنبه 16 فروردین 1405 - 18:03
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تداوم صدور مجوز اقلام مجاز صادراتی برای گیاهان دارویی، صنعتی و فرآورده‌های مرتعی از سطح عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین‌پور، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تداوم صدور مجوز صادرات گیاهان دارویی و فرآورده‌های مرتعی، گفت: با توجه به بارش‌های خوب در مناطق مختلف کشور و رویش گیاهان مرتعی و قارچ‌های کوهی (دنبلان) در سطح مراتع، بهره‌برداری در قالب طرح‌های مرتعداری و صدور مجوز برای صادرات محصولات فرعی مرتعی جهت ارقام مجاز در حال انجام است.

وی افزود: فهرست اقلام مجاز صادرات گیاهان دارویی و صنعتی و دیگر محصولات فرعی مرتعی از عرصه‌های منابع طبیعی شامل آنغوزه تلخ و شیرین، باریجه، کتیرا، کنگر، دنبلان سفید- قرمز و قهوه‌ای، علف گاو زبان، کانابیس و آویشن شیرازی و دنایی است.

حسین‌پور، هرگونه صدور مجوز بهره‌برداری از گیاهان دارویی و صنعتی را منوط به انجام تعهدات احیایی رویشگاه‌های مرتعی در قالب طرح‌های مرتعداری دانست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.