وقوع ۲ انفجار در محل استقرار نیروهای آمریکایی در اربیل

اقتصادنیوز یکشنبه 16 فروردین 1405 - 15:29
اقتصادنیوز:۲ انفجار در داخل پایگاه الحریر در نزدیکی اربیل که محل استقرار نیروهای آمریکایی است،شنیده شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه اعلام کرد که در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه صدای ۲ انفجار در داخل پایگاه الحریر شنیده و ستون‌های دود از بخش غربی این پایگاه به‌ویژه از مکان‌هایی که رادارها در آن قرار دارند، بلند شد.

منبع مذکور تاکید کرد این پایگاه طی چهار هفته گذشته در معرض حملات به‌ویژه توسط پهپاد قرار گرفته است و خسارات مالی زیادی در نتیجه این حملات به آن وارد شده است و بخش زیادی از توانمندی‌ها و تجهیزات این پایگاه به‌ویژه آنچه مربوط به فرود هواپیماهای باری و پرواز هلیکوپتر می‌شود را فلج کرده است.

طبق گفته این منبع، این حملات منجر شده شماری از سامانه‌های حیاتی از کار بیفتند و پایگاه الحریر شریان مهم نیروهای آمریکایی در هماهنگی بین پایگاه‌هایشان در حاشیه خلیج فارس و سوریه به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، وزارت نفت عراق اعلام کرد مخازن میدان نفتی «البزرکان» در معرض حمله پهپادی قرار گرفته‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شرکت نفت «میسان» از حمله پهپادی ناشناس به مخازن متعلق به میدان نفتی البزرکان خبر داده است.

این حمله هیچ‌گونه تلفات جانی میان کارکنان این شرکت نداشته است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.