هشدار مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطرات حمله به نیروگاه بوشهر

افکار نیوز یکشنبه 16 فروردین 1405 - 14:47
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با ابراز نگرانی درباره تداوم حملات به نیروگاه اتمی بوشهر نسبت به وقوع یک فاجعه هسته‌ای هشدار داد.

 «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به حمله مجدد آمریکا و رژیم صهیونیستی به نیروگاه هسته‌ای بوشهر در روز شنبه واکنش نشان داد و نسبت به تبعات این اقدام خطرناک هشدار داد.

او با اشاره به بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره این حمله نوشت: من به آژانس اتمی می‌پیوندم و دوباره زنگ خطر را در مورد ایمنی تأسیسات هسته‌ای در ایران به صدا در می‌آورم.

وی ادامه داد: جدیدترین حادثه مربوط به نیروگاه هسته‌ای بوشهر حامل یک یادآوری آشکار است: یک حمله می‌تواند باعث یک حادثه هسته‌ای شود، با تأثیراتی بر سلامتی که نسل‌ها را ویران خواهد کرد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: با گذشت هر روز از این درگیری رو به گسترش، خطرات و تهدیدها بیشتر و بیشتر می‌شوند. ما باید اکنون تنش‌زدایی کنیم. صلح بهترین دارو است.

روز گذشته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از اصابت یک پرتابه به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر برای چهارمین‌بار از ابتدای جنگ رمضان خبر داد و اعلام کرد که در این حادثه یکی از کارکنان بخش حفاظت فیزیکی نیروگاه نیز به شهادت رسید.

وی با اشاره به پیامدهای این اقدام افزود: این حمله در حالی انجام شده که بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی و همچنین اصول ایمنی و حفاظتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیروگاه‌های هسته‌ای که برای تولید صلح‌آمیز برق مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از هرگونه تعرض مصون باشند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.