فوری/ ‌‌‌‌‌بی‌بی‌سی: ایران احتمالا خدمه F-15 را اسیر کرده است

اقتصادنیوز یکشنبه 16 فروردین 1405 - 06:36
اقتصادنیوز: اقتصادنیوز: یک افسر سابق امنیتی با اشاره به سقوط یک خلبان آمریکایی در ایران، در پاسخ به این پرسش که چه چیزی ممکن است تا کنون مانع پیدا شدن افسر دوم شده باشد، گفت مشخص نیست آیا فرستنده موقعیت‌یاب اضطراری که در عملیات‌های نجات استفاده می‌شود، فعال است یا خیر.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک افسر سابق امنیتی به بی‌بی‌سی می‌گوید که احتمالا ایران یکی از دو خدمه F-15 ساقط شده را اسیر کرده است.

 این افسر گفته است: خدمه مفقود اف‌15، چه زن باشد چه مرد، احتمالا تلاش خواهد کرد «یونیفرم و هر تجهیزاتی را که بتواند دور بیندازد» و حتی ممکن است آن‌ها را دفن کند. به‌گفته او، حواس این فرد به‌دلیل افزایش آدرنالین به‌شدت تیزتر خواهد بود، اما باید به یاد داشته باشد که کاملاً از دید پنهان بماند.

در پاسخ به این پرسش که چه چیزی ممکن است تا کنون مانع پیدا شدن افسر دوم شده باشد، گفت مشخص نیست آیا فرستنده موقعیت‌یاب اضطراری که در عملیات‌های نجات استفاده می‌شود، فعال است یا خیر.

او همچنین می‌گوید احتمال دارد این فرد به اسارت درآمده باشد و ایران آن را علنی نکرده باشد.به گفته او، ایران حتی می‌تواند از همان فرستنده موقعیت‌یاب استفاده کند تا نیروهای آمریکایی را به منطقه بکشاند تا آنها را هدف بگیرد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.