مهار ۹ میلیون مترمکعب سیلاب در جاسک؛۴۲ سازه آبخیزداری آبگیری شد

خبرگزاری مهر شنبه 08 فروردین 1405 - 18:47
جاسک -‌رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاسک از استحصال ۴ میلیون مترمکعب روان‌آب و کنترل ۹ میلیون مترمکعب سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر توسط سازه‌های آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان مشتاق عصر شنبه با اشاره به اثربخشی اقدامات آبخیزداری در مدیریت بحران‌های جوی، اظهار کرد: با توجه به وقوع بارندگی‌های قابل توجه در دهه اول فروردین ۱۴۰۵، نقش سازه‌های آبخیزداری در پیشگیری از خسارات احتمالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی بسیار حیاتی بوده است.

‌وی با بیان اینکه میزان بارندگی در مرکز شهر جاسک حدود ۷۸ میلی‌متر به ثبت رسیده است، افزود: سازه‌های آبخیزداری سطح شهرستان شامل بندهای سنگی-ملاتی و خاکی، موفق به استحصال ۴ میلیون مترمکعب از سیلاب شدند. همچنین در حوزه‌هایی که عملیات آبخیزداری اجرایی شده بود، حدود ۹ میلیون مترمکعب سیلاب تعدیل و کنترل شد.

‌رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک تصریح کرد: در جریان سامانه بارشی اخیر، مجموعاً ۴۲ سازه و بند آبخیزداری که با اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین احداث شده بودند، آبگیری شدند.

‌مشتاق در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر مهار سیلاب‌های مخرب، نقش مستقیمی در حفاظت از منابع آب و خاک و تقویت ذخایر آب‌های زیرزمینی منطقه ایفا کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.