بازسازی تأسیسات آبرسانی فارس از بارش‌های اخیر؛ بازگرداندن آرامش به ۳۷ هزار خانوار

خبرآنلاین شنبه 08 فروردین 1405 - 16:46
تأسیسات آبرسانی در ۱۱ شهرستان و ۲۰ روستای فارس که به دنبال بارش‌های شدید و وقوع سیل دچار خسارت شده و آب بیش از ۳۷ هزار خانوار را تحت تأثیر قرار داده بود بازسازی شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با حضور میدانی در مناطق آسیب‌دیده از تلاش بی‌وقفه کارکنان این شرکت برای بازگرداندن تأسیسات به مدار بهره‌برداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

علی شبانی با اشاره به میانگین ۸۰ میلی‌متری بارش‌ها در روزهای اخیر در استان، گفت: ۱۹ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، برق بیش از ۱۵ حلقه چاه و ایستگاه پمپاژ، ۶۱ کیلومتر جاده دسترسی به تأسیسات، ۲۲ باب ابنیه تاسیسات آبرسانی و همچنین ۸ کیلومتر گرفتگی شبکه فاضلاب در شهر جهرم دچار آسیب‌دیدگی شد.

شبانی با تقدیر از تیم‌های عملیاتی و فنی، بویژه  تصفیه‌خانه حضرت ابیطالب (ع) که تأمین‌کننده آب شرب ۷ شهر و ۴۴ روستا هستند، توضیح داد: با وجود بالا آمدن سطح سد سلمان فارسی و کدورت آب ناشی از بارندگی شدید، تمهیدات ویژه‌ای برای مدیریت مخازن و مدیریت مصرف تا شروع فرایند تصفیه اتخاذ شد.

مدیرعامل آبفای فارس در پایان تأکید کرد که با بهره‌گیری از تیم‌های تخصصی و عملیاتی، روند بازسازی تأسیسات در کوتاهترین زمان انجام و جریان آب مشترکین تحت تاثیر مرتفع شد.

پایداری شبکه برق جهرم پس از بارش‌های سیل‌آسای بهاری 

همچنین در پی بارش‌های شدید بامداد هفت فروردین‌ماه در شهرستان جهرم و نفوذ روان‌آب به تأسیسات برق، با اقدام اصولی اپراتورها و حضور سریع گروه‌های اجرایی، از آسیب به تجهیزات جلوگیری و شبکه توزیع در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایدار شد.

بر اساس این گزارش در ساعات اولیه بامداد هفتم فروردین، وقوع رعدوبرق و بارش‌های با حجم بالا در شهرستان جهرم، موجب پر شدن ظرفیت جوی‌های هدایت آب و ورود سیلاب به داخل کانال‌ها و تابلوهای قدرت و فرمان یکی از پست‌های برق این منطقه شد که در پی آن چند خط توزیع به صورت موقت قطع گردید.

به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات جدی و خسارت به تجهیزات حساس شبکه، اپراتور ایستگاه مطابق با دستورالعمل‌های استاندارد بهره‌برداری، بلافاصله اقدام به قطع اضطراری تجهیزات درگیر با آب‌گرفتگی نمود. این اقدام اصولی مانع از بروز آسیب‌های سنگین به شبکه توزیع گردید.

به دنبال این اقدام پیشگیرانه، گروه‌های اجرایی، رئیس اداره، ناظرین و سایر اپراتورهای منطقه در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافتند. پس از تخلیه آب، پاکسازی کامل محیط و خشک کردن دقیق تابلوها و کانال‌ها، پست مذکور با رعایت کامل اصول ایمنی، مجدداً برق‌دار و به مدار بهره‌برداری بازگشت.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.