افزایش ۷۲ درصدی بارش ها در کهگیلویه و بویراحمد؛حجم سدها افزایش یافت

خبرگزاری مهر جمعه 07 فروردین 1405 - 09:41
یاسوج-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۲ درصدی را نشان می دهد.

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان در بارش های اخیر، اظهار کرد: حجم پرشدگی سد کوثر به ۳۸۲ میلیون مترمکعب و سد شاه قاسم به ۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان به اینکه آثار بارش‌ها در سدها تا ۲۴ ساعت پس از بارندگی مشخص می‌شود، افزود: بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به ۵۶۶.۸ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت ۹.۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به وضعیت پنج ایستگاه دارای بیشترین بارش طی جبهه بارشی اخیر اشاره کرد و گفت: ۲۳۵ میلی‌متر در ایستگاه سپیدار مرکزی به ثبت رسیده و پس از آن دشتروم با ۲۳۲ میلی‌متر، بوستان با ۲۲۹ میلی‌متر و امامزاده علی با ۲۲۱ میلی‌متر قرار دارند.

وی تاکید کرد که با توجه به بارش‌های اخیر، میزان ذخیره آب در سدها افزایش یافته و شرایط منابع آبی استان رو به بهبود است، اما هنوز نیازمند مدیریت دقیق مصرف آب و پایش مداوم سدها هستیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.