
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علی میرفتاح، روزنامهنگار و نقاش، از اثر تازه خود با موضوع شهادت پاکبان حسن خیران نوشت
این ایام مایه دلگرمی کم نیست خدا را شکر؛ و البته که در این بهار مستظهرم به ابدال گمنامی که حضور فروتنانهشان بهار را رونق مضاعف بخشیده. ندیدهاید گلهای رنگارنگی را که باغبانان شهر کنار خیابانها و وسط میدانها و لابلای شمشادها کاشتهاند؟ و چه عطری پیچیده در این عید بینظیر بیدود و دم. آتش هست دود، اما نه. بورک فیالنار و من حولها.
منباب قدرشناسی گفتم حضور سبز نارنجیپوشهای شهر را که برای تشییع پیکر پاک رفیق شهیدشان جمع شده بودند زیر پرچم، تبدیل به نقاشی کنم و به زعم خود پای ملخی اگرچه ناقابل تقدیم کنم به بارگاه سلیمانی پاکبانان نازنین؛ خسروان بیکلاه. پادشاهان بیتخت. ملوک بیکبریا.
خدا بخواهد این تابلو را بعدا اگر تمام شد و پسندیدندش روی یکی از دیوارهای شهر اجرا خواهم کرد. فعلا گفتم به این بهانه به عرضتان برسانم که کماکان کارگران مشغول بهکارند و این حقیر هم همه سَعیَش آن است که از قافله تهرانیهای آزاده عقب نماند. ما هم هستیم زیر سایه پر مهر شما. خدا بخواهد همراه یک با شماای لشکر وارستگان.