رهاسازی آب سدهای مهاباد وبوکان به دریاچه ارومیه آغاز شد؛ تامین حق آبه

خبرگزاری مهر پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 18:13
ارومیه - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از آغاز رها سازی آب مازاد ذخیره شده در سدهای مهاباد و شهید کاظمی بوکان و کانال خط انتقال آب کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت جباری بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از وضعیت انسداد سردهنه های منشعب از رودخانه باراندوز چای ارومیه اظهار کرد: انسداد کامل و بسته بودن سر دهنه‌های کانال‌های منشعب بر روی رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه در فصول غیر زراعی، نقش بسزایی در تامین بخشی از حقابه دریاچه ارومیه داشته و این امر باعث می‌شود جریانات سطحی در بستر رودخانه با حداکثر پتانسیل به‌ سمت دریاچه ارومیه هدایت شوند.

وی افزود: با در نظر گرفتن افزایش میانگین نزولات جوی در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به دوره مشابه سال گذشته و همچنین آغاز رها سازی آب مازاد ذخیره شده در سدهای مهاباد و شهید کاظمی بوکان و کانال خط انتقال آب کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه، انتظار می رود این هم پوشانی هدایت جریانات آبی به سمت پیکره دریاچه ارومیه بتواند بخشی از کسری تراز اب دریاچه ارومیه را جبران کند.

وی ادامه داد: در این راستا پایش و نظارت بر وضعیت انسداد دریچه‌های آبگیری از رودخانه‌های سطح حوضه آبریز دریاچه جزء برنامه های اولویت دار اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به منظور صیانت از حقابه زیستی محیطی دریاچه ارومیه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیسا آذربایجان غربی عنوان کرد: انتظار می‌رود دستگاه های متولی نیز در خصوص اجرایی کردن این مصوبه‌ مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه، اهتمام و همکاری لازم داشته باشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.