وزیر دفاع آلمان: وارد جنگ علیه ایران نخواهیم شد/ این جنگ ما نیست

اقتصادنیوز پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 10:57
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آلمان بار دیگر تاکید کرد که کشورش وارد جنگی که ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران به راه انداخته اند، نخواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بوریس پیستوریوس» در دیدار با «ریچارد مارلز» همتای استرالیایی خود در کانبرا پایتخت این کشور افزود: بی ثباتی در خاورمیانه پیامدهای عظیمی برای کل جهان دارد از این رو آماده‌ایم از هرگونه صلحی مراقبت کنیم.

وی برای اولین بار از احتمال مشارکت نیروهای مسلح آلمان (بوندس‌ور) برای تأمین امنیت تنگه هرمز خبر داد و گفت: اگر به آتش‌بس دست یابیم، هرگونه استقرار احتمالی برای حفظ صلح، به ویژه تضمین ناوبری آزاد در تنگه هرمز را مورد بحث قرار خواهیم داد.

پیستوریوس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود، بار دیگر تأکید کرد: «آلمان وارد جنگ علیه ایران که توسط ایالات متحده و اسرائیل به راه افتاده است، نمی شود. این جنگ ما نیست. بنابراین ما نمی‌خواهیم وارد این جنگ شویم.»

این خبر در حالی منتشر می شود که صدراعظم آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: بهترین راه برای مقابله با قیمت‌های بالا، پایان دادن به جنگ علیه ایران است.

فریدریش مرتس در مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) گفت که آلمان باید دفاع خود را تقویت کند درحالی که این کشور در حال حاضر قادر به دفاع از خود نیست.

وی افزود که اولویت‌های دولتش تضمین «آزادی، صلح، رفاه و رفاه اجتماعی» کشور در این دوران دشوار است.

صدراعظم آلمان، عنوان کرد که کشورش آماده است پس از پایان خصومت‌ها در جنگ ایران، به تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد ثبات بپیوندد.

 

 

 

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.