نظارت و بازرسی بیش از ۴۱۷ هزار از مراکز غذایی

صدا و سیما چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 11:47
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با ارائه گزارشی جامع از فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بازه ۱۰ اسفند ۱۴۰۴ تا ۴ فروردین ۱۴۰۵، اعلام کرد: تیم‌های نظارتی در ایام نوروز با انجام صد‌ها هزار بازرسی و نمونه‌برداری، سلامت آب، مواد غذایی و اماکن عمومی را به‌طور مستمر پایش کرده‌اند.

گزارش تازه وزارت بهداشت از نظارت‌های نوروزی؛ بیش از ۴۱۷ هزار بازرسی از مراکز غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن فرهادی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در طرح نظارت نوروزی موفق به ثبت ۴۱۷ هزار و ۱۴۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۱۵ هزار و ۳۷۳ بازرسی از اماکن عمومی شدند.

فرهادی توضیح داد: در این بازه زمانی ۴۸۳ هزار و ۱۸۳ سنجش پرتابل بر روی سطوح و مواد غذایی انجام شده و ۳۴۶ هزار و ۸۴۵ مورد کلرسنجی برای کنترل کیفیت آب آشامیدنی ثبت شده است. همچنین ۴۴۹ هزار و ۶۷۱ کیلوگرم/لیتر مواد غذایی غیرقابل مصرفاز چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

براساس این گزارش، ۲۸ هزار و ۳۱۷ نمونه آب آشامیدنی و ۵۵۳۳ نمونه مواد غذایی برداشت و بررسی شده و ۶۴ طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذانیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. اقدامات ویژه در حوادث پرتویی صفرو در حوادث شیمیایی ۱۱۴ مورد بوده است.

فرهادی افزود که در جریان این نظارت‌ها، ۴۰۴۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۶۱۹ مرکز نیز پلمب یا تعطیل شدند. علاوه بر این، ۳۰ هزار و ۸۷۷ بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانجات انجام شده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار تأکید کرد که این سطح از نظارت‌ها بیانگر «آمادگی کامل و حضور مستمر تیم‌های سلامت محیط» در سراسر کشور است و روند پایش‌ها برای تضمین سلامت عمومی ادامه دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.