به گزارش سیانان، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه با رسانه هندی گفت که ایران قطعاً به دریافت هزینه برای تردد ایمن کشتیها از تنگه هرمز ادامه خواهد داد.
به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در مصاحبه سهشنبه شب با ایندیا تودی که امروز منتشر شده، گفت که «به دلیل وضعیت جنگی که (از سوی آمریکا و اسرائیل) بر ایران تحمیل شده، مجموعهای از اقدامات برای عبور از تنگه هرمز در نظر گرفته شده است».بقائی افزود «کشورهای دیگری که نقشی در این تجاوز ندارند، میتوانند پس از هماهنگیهای لازم با مقامات ایران از تنگه هرمز عبور کنند تا این عبور با ایمنی و امنیت انجام شود».وزارت امور خارجه ایران پیشتر طی نامهای به شورای امنیت سازمان ملل و سازمان بینالمللی دریانوردی اعلام کرد که «کشتیهای غیرمتخاصم» در صورت هماهنگی با مقامات ایران میتوانند از تنگه هرمز عبور کنند.وزیر امور خارجه عباس عراقچی هم گفت که تنگه هرمز برای عبور کشتیهای طرفهای متجاوز و حامیان و پشتیبانان آنها مسدود است و شناورهای سایر کشورها با هماهنگی طرف ایرانی، مشکلی برای عبور از تنگه هرمز ندارند.به گزارش سیانان به نقل از ایندیا تودی، بقائی گفت که ایران «قطعاً به دریافت هزینه برای تردد ایمن کشتیها از تنگه هرمز ادامه خواهد داد».بر اساس گزارش یک پایگاه معتبر انگلیسی، حداقل دو کشتی که از تنگه عبور کردهاند، در ازای تردد ایمن هزینه پرداخت کردهاند. در این گزارش آمده است که مبلغ این هزینه برای یک کشتی دو میلیون دلار بوده است.
منبع خبر "
همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.