همه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان هرمزگان در حالت آماده‌باش هستند

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 17:07
بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، از آمادگی کامل کلیه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان برای مقابله با مخاطرات بارندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، امروز (سه‌شنبه) با اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان، از بعدازظهر پنج‌شنبه (۶ فروردین) تا اواخر وقت جمعه (۷ فروردین)، شاهد تشدید قابل ملاحظه فعالیت سامانه بارشی در تمامی مناطق استان خواهیم بود.

وی افزود: در این مدت، رگبار شدید باران، تگرگ، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که آبگرفتگی گسترده معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به هشدار سطح قرمز دریایی نیز خاطرنشان کرد: طوفان دریایی با وزش باد بسیار شدید جنوب شرقی (بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۳۰۰ سانتیمتر، به‌ویژه در تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج‌فارس، از ظهر پنج‌شنبه تا بعدازظهر جمعه پیش‌بینی می‌شود که تردد تمام شناورها را با اختلال جدی مواجه خواهد کرد.

حسن‌زاده با تأکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در تمامی مناطق استان، از شهروندان خواست از هرگونه توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از انجام سفرهای برون‌شهری و دریایی اکیداً اجتناب کنند.

وی همچنین بر لزوم بازگشایی کانال‌ها و دهانه پل‌ها، پاکسازی خورها، محافظت از محصولات کشاورزی و انتقال نهاده‌ها به مکان‌های مسقف، و همچنین تمهیدات لازم در بنادر با توجه به تندباد لحظه‌ای تأکید کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.