شهادت ۲۲ یار وفادار کتاب در فاجعه مدرسه «شجره طیبه»

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 11:38
بندرعباس-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: در پی حمله تروریستی به مدرسه «شجره طیبه» میناب، ۲۲ نفر که از اعضای همیشگی کتابخانه‌های عمومی بودند، به فیض شهادت نائل آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان پیشدار، با اشاره به واقعه ناگوار شهادت ۱۶۸ دانش‌آموز و کادر آموزشی حمله وحشیانه به مدرسه شجره طیبه میناب، تصریح کرد: در میان این شهدای والامقام، نام ۲۰ کودک معصوم و ۲ معلم فرهیخته به چشم می‌خورد که از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب بودند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از آگاهی و دانایی نسل نوجوان ما در هراس است، افزود: این دانش‌آموزان و معلمان که سرمایه‌های معنوی کتابخانه‌ها محسوب می‌شدند، همواره با شور و اشتیاق در برنامه‌های ترویجی کتابخوانی مشارکت داشتند؛ اما امروز به جای امانت کتاب، رد خونشان بر صفحات تاریخ مقاومت این مرز و بوم باقی ماند.

انوشیروان پیش دار با محکومیت شدید این اقدام تروریستی اظهار داشت: حمله به مدرسه و شهادت اعضای فعال کتابخانه‌ها، سندی دیگر بر خوی ضدبشری اشغالگران است که حتی از حضور کودکان در فضای علم و فرهنگ نیز واهمه دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در پایان، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معزز شهدا و جامعه فرهنگی استان، بر تداوم مسیر این شهیدان در سنگر دانایی تاکید کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.